Hoe werkt ZZP-erkend voor zzp’ers

Registratie

Deze handleiding helpt om uw registratie voor te bereiden en uit te voeren. Dit kost u ongeveer 10 minuten.

Klaar leggen voor de start:

    • uw mobiele telefoon (voor ontvangst SMS-bericht).
    • internetbetaling met iDEAL.
    • digitale kopie van uw geldige VAR-DGA of VAR-WUO (twee pagina’s in één PDF-bestand).
    • digitale kopie van uw geldige, opengevouwen paspoort óf geldige ID-kaart (voor- én achterkant) in één PDF-bestand.
    • verplicht voor bij bouwwerkzaamheden: digitale kopie van uw geldige VCA-diploma óf VCA-pasje in één PDF-bestand.

Registratie stap-voor-stap

    • U ontvangt een e-mail van uw opdrachtgever met de uitnodiging voor registratie.
    • U klikt op de link die in de uitnodigings-e-mail van uw opdrachtgever staat.
    • Hierna komt u op het registratieformulier die u GEHEEL moet invullen:
    • aanhef (dhr./mevr.)
    • initialen
    • voornaam
    • achternaam
    • e-mailadres
    • mobiel telefoonnummer
    • bedrijfsnaam
    • beroepsgroep (branche, bijv. financieel, transport of bouw)
    • functie
    • nieuw wachtwoord (Wachtwoord moet tussen de 6 en 16 karakters zijn. Elke combinatie van cijfers en/of letters is mogelijk)
    • herhaal wachtwoord
    • Na akkoord met de algemene voorwaarden van ZZP-erkend, klikt u op registreren.
    • Vervolgens ontvangt u een e-mail met opnieuw een link: activeer account. Als u hier op klikt, wordt een webpagina geopend.
    • Dan wordt gevraagd uw code in te voeren. Inmiddels heeft u een SMS ontvangen met deze code. Na invulling van deze code komt u in uw in uw eigen ZZP-erkend account. Vervolgens vragen wij u uw gegevens te controleren.
    • Nadat u op de knop opslaan heeft geklikt, gaat u naar het scherm voor aanvullende gegevens (linkerkant onder Mijn profiel).
    • Voordat u de aanvullende gegevens invult, vragen wij u een betaling via internetbankieren te doen van € 0,01. U klikt hiervoor op volgende om naar iDEAL te gaan en de betaling te doen. Let op dat u hier alleen op de knop verder klikt. Dit is ter controle van uw (zakelijk) bankrekeningnummer.

Vervolgens vult u aanvullende gegevens in:

    • geboortedatum
    • pasfoto (upload)
    • paspoort of ID-kaart nummer
    • paspoort of ID-kaart verloopdatum
    • digitale kopie van geldig, opengevouwen paspoort of geldige ID-kaart (voor- én achterkant) in één PDF-bestand d.m.v. één upload
    • BTW nummer
    • (zakelijk) bankrekeningnummer
    • KvK-nummer
    • VAR-verklaring nummer
    • VAR-verklaring verloopdatum
    • aard van de werkzaamheden (staat op VAR-verklaring)
    • digitale kopie van geldige VAR-verklaring (upload twee pagina’s in één PDF-bestand)
    • Vestigingsadres (straatnaam zakelijk adres)
    • huisnummer (zakelijk adres)
    • postcode (zakelijk adres)
    • plaats (zakelijk adres)
Uploaden van een document:
1. Scan of kopieer de voorkant van uw document in een Word-bestand.
2. Bij een ID-kaart of VAR-verklaring: scan of kopieer de achterkant van uw document in hetzelfde Word-bestand.
3. Sla dit Word bestand op (via “opslaan als”) als PDF bestand.
4. Upload dit bestand in uw registratie.
Let op: er kan slechts één document opgeslagen worden per upload knop!

Klik op opslaan.

Als alles goed is ingevuld en geüpload, is uw registratie klaar. Uw opdrachtgever ontvangt een e-mail hierover en kan aan ZZP-erkend de opdracht tot certificeren geven. Vervolgens controleren wij uw gegevens en bij goedkeuring bent u gecertificeerd. Het resultaat ziet u op uw account.